To Australia

keskiviikko 14. elokuuta 2013

Sydney

Matkassa olen nyt tasan viikon! Outoa ajatella että siitä on niinkin vähän aikaa kun lähdin. Ollut sellainen olo, että matkassa olen ollut jo ainakin pari kuukautta. Don´t know why..?

Hyviä päivä on, ja aina välillä huonoja päiviä, jolloin nousee ajatus ´mitä hittoa mä täällä teen?!?!? Toivottavasti tällaiset päivät loppuu kohta, ja saan työpaikan ja rutiinia elämään täällä.

Australiassa olen siis oleskellut nyt pari päivää hostellilla (Wake up!)
Asun kuuden hengen huoneessa, jossa olen tehnyt tuttavuutta englantilaisten ja saksalaisen kanssa. Kilroyn kautta matkustaessa Wake up! on loistava paikka aloittaa. Working Holiday pakettiin Kilroylta saa kaiken (helposti) minkä alkuun pääsemiseen tarvitsee. Kuljetukset kentältä hostellille, majoitukset, aamiaiset sekä avustuksen hostellin info pisteellä (verot, sim kortit, pankkiasiat ym.) Kaikki muut muualta tulleet ja ilman Kilroyta hoitavat asiat eri paikoissa.

Olen huomannut asustellessani täällä, ettei hostelli asuminen välttämättä ole ihan minun juttuni. Oma yksityisyys ja tila ovat jotain mitä kaipaa. Lyhyet ajat tällainen kyllä onnistuu, mutta esim. pari viikkoa ei menisi missään tapauksessa.  Tämän takia (ansiosta?) tulen ehkä vähän tehokkaammin etsimään itselleni asuntoa sekä töitä.


Nyt Sydneyssä ollessani olen laittanut pakolliset asiat kuntoon, kuten pankkitili, verokortti ym.
Kävin myös hostellin järjestämällä Beach Walkilla, joka oli mahtava! Käytiin Sydneyn rannat läpi ja nautittiin lämpimästä… talvi päivästä :D Illemmalla kävin myös huonekaverini kanssa katsastamassa nähtävyyksiä.

Ps. Taas kerran, jos teksitistä ei saa selvää :D Alla kuvat ;)

Talvimaisemat :P














Bondi Beach.


2 kommenttia: